Alkoholen är min vän Bladet är min fiende

Mitt huvud dunkade nu så här på kvällen så jag hade ingen ork att skriva något inlägg.

Men en pojke skickade mig en dikt, som gjorde att jag inte släppte ögat från texten en enda gång, jag märkte inte min omgivning förrän jag var klar. Jag är kär i den här dikten.

Alkoholen är min vän Bladet är min fiende

Alkoholen är min vän bladet är min fiende

Håll dina vänner nära och dina ovänner närmare

Den kalla spriten ska hällas in, det kalla stålet ska randa min hud


Så nära ska min fiende hållas att blodet sipprar

Så nära ska min vän hållas att ja ej känner min fiende

Slutet gott allting gott heter det

Alkoholen är min vän bladet är min fiende

Håll dina vänner nära och dina ovänner närmare

Den kalla spriten ska hällas in, det kalla stålet ska randa min hud


Kniven går likt inget genom mina vener

Karvar min kropp i strimlor

Klär min hud med blod


Alkoholen är min vän bladet är min fiende

Håll dina vänner nära och dina ovänner närmare

Den kalla spriten ska hällas in, det kalla stålet ska randa min hud


Vem vet var jag förs

Vem vet var jag är på väg
Vet gör jag att inget värre än detta kan vara


Alkoholen är min vän bladet är min fiende

Håll dina vänner nära och dina ovänner närmare

Den kalla spriten ska hällas in, det kalla stålet ska randa min hud


Att ja likt en hund utan ägare måste lämna ett liv utan mening är oundvikligt

Att hunden sin spruta får men jag utan hjälp står gör min vetskap större

Alltid ska en människa göra jobbet men är jag en människa

Alkoholen är min vän bladet är min fiende

Håll dina vänner nära och dina ovänner närmare

Den kalla spriten ska hällas in, det kalla stålet ska randa min hud


Blott en rörelse en lätt strykning med handen

Blicka över mitt verk innan synen flackar

Bryta ner min kropp låta kraften sina


 Alkoholen är min vän bladet är min fiende

Håll dina vänner nära och dina ovänner närmare

Den kalla spriten ska hällas in, det kalla stålet ska randa min hud


Jag är blind, blind för andras fel men öppen för mina egna

Jag kan in hjälpa jag kan inte stötta, jag har mina egna problem

Jämsides står rädsla och vilja, brottas, en kamp, en kamp på liv och död


 

Alkoholen är min vän bladet är min fiende

Håll dina vänner nära och dina ovänner närmare

Den kalla spriten ska hällas in, det kalla stålet ska randa min hud


Inte kan du hjälpa, förstå

Ingen kan sina ögon öppna genom andra

Ingen kan sluta vara blind för den andres problem


Alkoholen är min vän bladet är min fiende

Håll dina vänner nära och dina ovänner närmare

Den kalla spriten ska hällas in, det kalla stålet ska randa min hud

Låt slutet komma låt blodet flöda låt livet rinna ur min kropp

Det jag lämnar bakom mig är en värld som glömmer och går vidare

Man är självisk om man tar sitt liv, men alla är vi ego vi är människor

Av Christoffer Nilsson

Hoppas ni uppskattade det här lika mycket som jag gjorde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0